W SŁUŻBIE SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ

Sposoby zgłaszania skarg

Skargi dotyczące pracy strażników oraz funkcjonowania Straży Miejskiej Wrocławia można składać osobiście, pocztą tradycyjną i mailową.

Warunkiem wszczęcia postępowania wyjaśniającego (zakończonego powiadomieniem wnoszącego sprawę o sposobie jej rozpatrzenia) w przypadku skierowania do Straży Miejskiej Wrocławia za pomocą poczty elektronicznej korespondencji mającej cechy skargi, jest spełnienie wymogów określonych w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1257 ze zm.). Oznacza to, że treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie osoby (imienia i nazwiska) wnoszącego, jego adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i numeru domu) oraz przedmiotu sprawy, której dotyczy. Korespondencja, nie spełniająca powyższych wymogów może być traktowana jako anonimowa opinia i wykorzystana jedynie w celach służbowych.

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania – § 8 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r. nr 5, poz. 46)

Uprzedzamy o odpowiedzialności karnej za fałszywe oskarżenie (art. 234 kk)

Skargi można zgłaszać osobiście
w Komendzie Straży Miejskiej Wrocławia
ulica Gwarna 5/7
w godz: pn, wt, czw, pt: 7:30 – 15:30; śr: 7:30 – 17:30

Skargi pisemne można kierować pod adres:
Straż Miejska Wrocławia
ul. Gwarna 5/7 50-001 Wrocław

Skargi można zgłaszać drogą elektroniczną: skargi@strazmiejska.wroclaw.pl Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie

obowiązku prawnego ciążącego na administratorze

 W związku z zapisami art. 13 oraz art. 14 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) (RODO) informujemy, że:

TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA, DANE KONTAKTOWE Administratorem danych osobowych jest Komendant Straży Miejskiej Wrocławia ul. Gwarna 5/7, 50-001 Wrocław.
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH Dane kontaktowe inspektora ochrony danych w iod@strazmiejska.wroclaw.pl,

nr tel. 71 370 02 50, ul. Gwarna 5/7, 50-001 Wrocław.

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych  z przetwarzaniem danych.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA Dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania zadań wynikających z przepisów Działu VIII Skargi i wnioski ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, tj: w celu realizacji procesu przyjmowania i koordynowania rozpatrywania skarg i wniosków wpływających do Straży Miejskiej.

Gromadzenie danych osobowych w dokumentacji jest wymogiem ustawowym.

ODBIORCY DANYCH

 

Odbiorcą danych osobowych będą uprawnione jednostki organizacyjne Gminy Wrocław, inne podmioty na podstawie przepisów prawa właściwe do załatwienia skargi/wniosku. Dodatkowo dane mogą być dostępne dla usługodawców wykonujących zadania na zlecenie Administratora w ramach świadczenia usług serwisu, rozwoju i utrzymania systemów informatycznych. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do osiągnięcia celu procesu przetwarzania wskazanego w pkt 3 oraz terminów przedawnienia roszczeń wynikających z przepisów prawa, nie krócej niż okresy zgodne z kategoriami archiwalnymi, o których mowa w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania.
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna, że przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych narusza przepisy RODO.
PROFILOWANE Przetwarzanie danych nie podlega zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji (profilowaniu).